воскресенье, 2 мая 2010 г.

Неделя 5-я по Пасхе, о самаряныне

Христос и самарянка
В пятую Неделю — о самаряныне — святая Церковь воспоминает евангельскую беседу Господа Иисуса Христа с женщиной-самарянкой (Ин., зач. 12-е).

В службе этой Недели говорится о том, как Господь Иисус Христос Своим благодатным словом, живой мудрой беседой перерождал души людей, восставлял духовно падших, возвращал на прямой истинный путь сбившихся с этого пути. Так, самарянка, «познав благосердие Господа», подавшего ей воду жизни, и «напившись обильно водой Премудрости Божией», унаследовала Царство Небесное и явилась «приснославной».

На литургии читается Евангелие от Иоанна, зачало 12. [Ин. 4, 5 – 42.]:
Во время оно, прииде Иисус во град Самарийский, глаголемый Сихарь, близ веси, юже даде Иаков Иосифу сыну своему:
Бе же ту источник Иаковль. Иисус же труждься от пути, седяше тако на источнице: бе же яко час шестый.
Прииде жена от Самарии почерпати воду. Глагола ей Иисус: даждь Ми пити.
Ученицы бо Его отшли бяху во град, да брашно купят.
Глагола Ему жена самаряныня: како Ты жидовин сый от мене пити просиши, жены самаряныни сущия, не прикасают бо ся жидове самаряном.
Отвеща Иисус и рече ей: аще бы ведала еси дар Божий, и Кто есть глаголяй ти: даждь Ми пити: ты бы просила у Него, и дал бы ти воду живу.
Глагола Ему жена: господи, ни почерпала имаши, и студенец есть глубок: откуду убо имаши воду живу?
Еда Ты болий еси отца нашего Иакова, иже даде нам студенец сей, и той из него пит, и сынове его, и скоти его?
Отвеща Иисус и рече ей: всяк пияй от воды сея вжаждется паки:
а иже пиет от воды, юже Аз дам ему, не вжаждется во веки: но вода, юже Аз дам ему, будет в нем источник воды текущия в живот вечный.
Глагола к Нему жена: господи, даждь ми сию воду, да ни жажду, ни прихожду семо почерпати.
Глагола ей Иисус: иди, пригласи мужа твоего и прииди семо.
Отвеща жена и рече Ему: не имам мужа. Глагола ей Иисус: добре рекла еси, яко мужа не имам:
пять бо мужей имела еси, и ныне, егоже имаши, несть ти муж: се воистинну рекла еси.
Глагола Ему жена: Господи, вижу, яко пророк еси Ты:
Отцы наши в горе сей поклонишася: и вы глаголете, яко во Иерусалимех есть место, идеже кланятися подобает.
Глагола ей Иисус: жено, веру Ми ими, яко грядет час, егда ни в горе сей, ни во Иерусалимех поклонитеся Отцу:
Вы кланяетеся, егоже не весте: мы кланяемся, егоже вемы, яко спасение от иудей есть:
Но грядет час, и ныне есть, егда истиннии поклонницы поклонятся Отцу духом и истиною: ибо Отец таковых ищет покланяющихся Ему:
Дух есть Бог: и иже кланяется Ему, духом и истиною достоит кланятися.
Глагола Ему жена: вем, яко Мессиа приидет, глаголемый Христос: егда Той приидет, возвестит нам вся.
Глагола ей Иисус: Аз есмь, глаголяй с тобою.
И тогда приидоша ученицы Его, и чуждахуся, яко с женою глаголаше: никтоже бо рече: чесо ищеши? или: что глаголеши с нею?
Остави же водонос свой жена, и иде во град, и глагола человеком:
приидите, и видите Человека, Иже рече ми вся, елика сотворих: еда Той есть Христос?
Изыдоша же из града, и грядяху к Нему.
Между же сим моляху Его ученицы Его, глаголюще: Равви, яждь.
Он же рече им: Аз брашно имам ясти, егоже вы не весте.
Глаголаху убо ученицы к себе: еда кто принесе Ему ясти?
Глагола им Иисус: Мое брашно есть, да сотворю волю Пославшаго Мя и совершу дело Его.
Не вы ли глаголете, яко еще четыри месяцы суть, и жатва приидет? Се глаголю вам: возведите очи ваши, и видите нивы, яко плавы суть к жатве уже:
И жняй мзду приемлет, и собирает плод в живот вечный, да и сеяй вкупе радуется, и жняй:
о сем бо слово есть истинное, яко ин есть сеяй, и ин есть жняй:
Аз послах вы жати, идеже вы не трудистеся: инии трудишася, и вы в труд их внидосте.
От града же того мнози вероваша в Онь от самарян, за слово жены свидетельствующия, яко рече ми вся, елика сотворих.
Егда убо приидоша к Нему самаряне, моляху Его, да бы пребыл у них: и пребысть ту два дни.
И много паче вероваша за слово Его:
Жене же глаголаху, яко не ктому за твою беседу веруем: сами бо слышахом, и вемы, яко Сей есть воистинну Спас миру, Христос.


Кроме того, сегодня православная церковь празднует память Блаженной Матроны Московской Блаж. Матрона Московская. Икона
Блаженная старица Матрона - святая Русской православной церкви. Почиталась уже при жизни как прорицательница и чудотворица.

Матрена Дмитриевна Никонова родилась в 1881 году в деревне Себино Епифанского уезда (ныне Кимовского района) Тульской губернии, она была четвёртым ребёнком в семье. По легенде, родители Наталья и Дмитрий Никонов сначала хотели оставить слепую дочь в приюте, но мать передумала после того, как ей приснился необыкновенный сон: белая птица необычайной красоты, но слепая, села на её груди. Наталья Никонова решила, что сон был вещий. Житие сообщает, что уже с 8 лет Матрёна лечила больных и предсказывала будущее. В 16 лет у неё отнялись ноги.

После революции 1917 года Матрёна и её подруга Лидия Янкова остались без крова и пошли искать работу и еду в городе. Около 1925 года Матрёна перебралась в Москву, возможно, следуя за своими братьями. Жила где придется — у друзей и знакомых, но не у своих братьев.

Существует версия, что когда появилась угроза захвата Москвы в 1941 году, то к Матрёне приезжал Иосиф Виссарионович Сталин. Она тогда сказала ему: «Русский народ победит, победа будет за тобой. Из начальства один ты не выедешь из Москвы». Эта (предполагаемая) встреча изображена на иконе «Матрона и Сталин». Эта выдуманная история осуждена православной церковью как сектанство. Реакция православных так же была крайне негативной. В целом версия не соответствует общеизвестным фактам про святую Матрону.

Помимо всего прочего, она предсказала свою смерть за 3 дня, продолжая принимать людей в свои последние дни. Скончалась 2 мая 1952 года. Похоронена на Даниловском кладбище в Москве; могила стала местом неофициального паломничества.

В 1999 году перезахоронена на территории Покровского монастыря.
(По материалам Википедии)

Комментариев нет:

Отправить комментарий